960 Grid System 2.0 (free extension) Support Product Page

Use with templates

Reported 13 Jan 2011 22:16:38
1
has this problem
13 Jan 2011 22:16:38 Baub Eis posted:
I really appreciate this extension George it is really awesome and its free!

My only question/issue is, if I set up a template with 960 grid and then create a page using that template, I now cannot use the grids to do the layout on the page. I can't turn the show grid on or add cells through the extension. It would be really awesome if that worked. I am using windows xp and cs4.

I understand you probably aren't going to put a ton of effort into a free extension, but I really love using this, and it would make me life a lot easier if I could use in a page once a template page is set up.

Thanks
Baub

Replies

Replied 14 Jan 2011 00:34:32
14 Jan 2011 00:34:32 Teodor Kuduschiev replied:
Hello Baub,

It depends on what part of your code is within an editable region. If you look at our templates section, you will find that most of the templates are created using 960 grid system and there is no problem to add/edit cells.
Replied 14 Feb 2011 19:47:07
14 Feb 2011 19:47:07 Baub Eis replied:
I set up a page in .asp. I lay the template page out using the 960 grid template. It all looks great. Now when I go to create a new page from the template, its not laid out right in design view? If I click on live view the page displays correctly. this is a pain to design this way. Any clues? I am using windows xp and dreamweaver cs4.

Is there any plan for an update to this extension soon? It is really awesome, but I desperately need to make it work with templates. Is it because its cs4 and not cs5? I can upload the pages so that you can look at them? What should I do?

Edited by - Baub Eis on 18 Feb 2011  19:43:36
Replied 21 Feb 2011 11:15:16
21 Feb 2011 11:15:16 Teodor Kuduschiev replied:
Hello Baub,

Could you please send me the template you have problems with to so i can check it.
there shouldn't be any problem any problems using the extension with templates.
Replied 22 Feb 2011 18:14:41
22 Feb 2011 18:14:41 Baub Eis replied:
I sent you an email with the files in it.

Please let me know if you received it.

Edited by - Baub Eis on 24 Feb 2011  17:35:09
Replied 28 Feb 2011 20:12:34
28 Feb 2011 20:12:34 Baub Eis replied:
Any news? [?]
Replied 28 Feb 2011 23:29:56
28 Feb 2011 23:29:56 Teodor Kuduschiev replied:
Sorry, but you have to send the files again, our anti spam filter marked your message as spam.

Please zip the files including your DWT template and the css file of your layout and send them to me.

Replied 10 Feb 2014 22:56:01
10 Feb 2014 22:56:01 Anthony Sprino replied:
I am having the same problem. Were there any solutions to the editable region
not displaying right in design view?

Reply to this topic