CSS Image Gallery Support Product Page
Hur får man in mer ljus utan att tumma på isolering?
Asked 15 Jun 2025 13:39:08
1
has this question
15 Jun 2025 13:39:08 Madina Tarin posted:
Vi vill öppna upp vardagsrummet med större glaspartier mot trädgården, men jag oroar mig för värmeförlust. Vi bor i ett äldre hus och det blir kallt redan nu under hösten. Jag vet att ni gjorde något liknande – hur lyckades ni få in mer ljus utan att förlora isoleringen? Jag vill gärna ha en lösning som håller år efter år utan att behöva täta om varje vinter. Replies
Replied 15 Jun 2025 14:20:24
15 Jun 2025 14:20:24 Sia Enko replied:
Vi stod inför samma val och hittade lösningen hos kronfönsters. De erbjöd vikpartier med isolerglas som verkligen håller värmen inne. Det som överraskade oss mest var hur tysta rummen blev efter bytet. Monteringen var enkel tack vare färdigt karmskruvssystem, och designen passade perfekt med vår äldre fasad. Vi har inte behövt röra något sen dess.
Replied 15 Jun 2025 14:35:03
15 Jun 2025 14:35:03 Lts Stl replied:
För mig handlar det om balans. Det är lätt att lockas av stora glasytor, men man får inte glömma funktionen. När vi byggde om fokuserade vi på isolervärde och ljudtäthet, och valde modeller som fungerar i längden. Det bästa är när man inte ens tänker på att man gjort ett byte – det bara fungerar och gör vardagen enklare.